نام کاربری:
کلمه عبور:
مرا به خاطر بسپار
چرا عضو شوم؟
با عضویت در سایت شما می توانید از مزایای زیر برخوردار شوید:
  • مشاوره رایگان
  • شرکت در بحث و گفتگو
  • اخذ پذیرش
  • عضویت در خبرنامه
  • ...
کاربر مهمان خوش آمدید
جستجو
خانه
مقاله
در محیط کار ورزش کنید
۱۳۹۱/۱۲/۲۱
تعداد بازديد:۸۳
در محیط کار ورزش کنید
امروزه و با پیشرفت تکنولوژی بیشتر مشاغل پشت میزی شده اند. افراد ساعت ها پشت میز می نشینند بدون اینکه حرکتی داشته باشند و این امر در طولانی مدت خطرات زیادی را برای سلامت فرد به همراه دارد. ساده ترین کار آن است که ورزش هایی که مخصوص محیط کار است را انجام دهید.
Google+FacebookFacebookFacebookFacebook

امروزه و با پیشرفت تکنولوژی بیشتر مشاغل پشت میزی شده اند. افراد ساعت ها پشت میز می نشینند بدون اینکه حرکتی داشته باشند و این امر در طولانی مدت خطرات زیادی را برای سلامت فرد به همراه دارد. ساده ترین کار آن است که ورزش هایی که مخصوص محیط کار است را انجام دهید.
اگر بتوانید به گونه ای برنامه ریزی کنید که قبل از شروع به کار و یا پس از اتمام آن فعالیت فیزیکی و ورزشی داشته باشید که بسیار خوب و ایده آل است. اما این روزها و با انواع مشغله های موجود، پیدا کردن زمانی خاص ورزش کردن برای هرکس کاری سخت و دشوار است. پس چرا به این گزینه فکر نمی کنید؟ ورزش کردن در محیط کار. در این مقاله 10 روش را معرفی کرده ایم که بعنوان ورزش کاری شناخته می شوند و می تواند قسمتی از برنامه روزمره شما را به خود اختصاص دهد.

۱-تا جاییکه می توانید برای رسیدن به محل کار راه بروید
برای رسیدن به محل کار پیاده روی کنید یا از دوچرخه استفاده نمایید. اگر با مترو یا اتوبوس به محل کار خود می روید، چند خیابان یا ایستگاه مانده به محل کار پیاده شده و بقیه راه را پیاده روی کنید. اگر با ماشین خود به محل کار می روید، در دورترین نقطه پارکینگ یا ساختمانی نزدیک محل کار، ماشین را پارک کنید تا مجبور شوید بقیه راه را پیاده بروید. در داخل ساختمان نیز بجای استفاده از آسانسور از پله ها کمک بگیرید.

۲-از فرصت ایستادن غافل نشوید
وقتی می ایستید کالری بیشتری نسبت به حالت نشسته می سوزانید. وقتی با تلفن صحبت می کنید، بایستید. گزینه دیگر این است که از میزهای ایستاده استفاده کنید. نهار را ایستاده میل کنید. دستگاه تلفن و پیغام گیر را روی میز دیگری بگذارید تا مجبور باشید برای پاسخگویی از جای خود حرکت کنید.

۳-از زمان های کوتاه برای ورزش کردن بهره ببرید
به جای اینکه در اتاق استراحت شرکت با همکاران بنشینید و نوشیدنی و غذا بخورید، یک پیاده روی کوتاه داشته باشید و یا بعضی از حرکات کششی سبک را انجام دهید. مثلا، سر را صاف و مستقیم گرفته و سپس چانه را به قفسه سینه نزدیک کنید. یا در حالیکه ایستاده اید، یکی از پاها را در حالیکه از زانو خم شده از پشت گرفته و به باسن نزدیک کنید. در هر یک از این حرکات کششی ۱۵ تا ۳۰ ثانیه مکث داشته باشید.

۴-بجای صندلی اداری از توپ تناسب اندام استفاده کنید
صندلی اداری تان را با یک توپ تناسب اندام محکم و پر باد عوض کرده و سعی کنید تا جاییکه می توانید و ایمنی شما به خطر نمی افتد روی توپ نشسته و کارهایتان را انجام دهید. نشستن روی این توپ ها به شما کمک می کند تعادل خود را بهبود بخشیده و ماهیچه های هسته ای را تقویت کنید. حتی می توانید از این توپ برای ورزش های خاصی که با آن انجام می شود در طول روز استفاده کنید.

۵-تجهیزات ورزشی را در محل کارتان قرار دهید
تجهیزات ورزشی مثل طناب های مقاومتی و کششی یا لوله های که با کشیدن آنها به سمت خود مقاومت وزنی ایجاد می شود و یا وزنه های کوچک دستی در کشوی میز کارتان. بین جلسات یا کارهایتان تمرینات تقویت عضلات بازو را انجام دهید.




۶-اجتماعی باشید
برای صرف نهار گروهی عمل کرده و پیاده روی کنید. به دوستان و همکارانتان پیشنهاد تشکیل گروهی را بدهید که مشوق هم برای فعالیت ورزشی و برنامه های اینچنینی باشید. برای صرف نهار با هم همراه شده و در بین راه پیاده روی و حرکات ساده کششی را انجام دهید.

۷-جلسات کاری را در حال پیاده روی برگزار کنید
اگر امکان داشت، جلسات کاری را در حالی که با همکاران راه می روید و در حال پیاده روی برگزار کنید. اگر هوا مناسب بود به بیرون از ساختمان اداری رفته و از هوای تازه بهره ببرید، در غیر اینصورت می توانید در داخل ساختمان قدم زنان با همکاران جلسات را برگزار کنید.

۸-سرعتتان را زیاد کنید
اگر کارتان به گونه ای است که راه رفتن قسمتی از آن است، پس بهتر است سرعت خود را بیشتر کنید. هرچه بیشتر راه بروید و هرچه سرعتتان را بیشتر کنید، منافع و فواید بیشتری برای شما به ارمغان خواهد آورد.

۹-اگر برای کارتان مسافرت می کنید، از قبل برنامه ریزی کنید
اگر در فرودگاه منتظر پروازتان هستید، بهتر است کمی پیاده روی سبک و کوتاه داشته باشید. هتلی انتخاب کنید که تجهیزات ورزشی دارد، مثلا تردمیل، استخر شنا یا دستگاه های وزنه ای- یا می توانید تجهیزات ورزشی قابل حمل را با خودتان بیاورید. مثلا طناب های پرشی یا کششی و مقاومتی قابل حمل هستند و در چمدان جا می شوند. البته ورزش هایی هستند که نیاز به هیچگونه وسیله و تجهیزات کمکی ندارند، مثل پرش، دراز و نشست و سایر ورزش های سبک.


۱۰-میز کار تردمیل را تجربه کنید
اگر دوست دارید تمرینات ورزشی در محل کار را به سطح بعدی ببرید، بهتر است بر روی روشهای کار-و-راه رفتن تمرکز کنید. اگر برای شما این امکان وجود دارد
که با راحتی و ایمنی کامل سطح کار خود را بالای یک تردمیل تعبیه کنید –با یک مانیتور روی سطح کار، یک صفحه کلید روی میز و یا تردمیل هایی که برای این منظور خاص طراحی شده اند- در اینصورت می توانید در حین کار کردن راه نیز بروید. محققان می گویند کارمندانی که دارای اضافه وزن هستند و زمان نشستن پشت کامپیوتر را با روش های پیاده روی در حین کار به میزان ۲ تا ۳ ساعت در روز جایگزین می کنند، می توانند ۲۰ تا ۳۰ کیلوگرم در طول یک سال وزن کم کنند. نیازی به این نیست که با شدت و سرعت در محیط کار ورزش کنید طوریکه عرق بریزید. گرچه هرچه سریع تر راه بروید، کالری بیشتری می سوزد.



پس فراموش نکنید: هر گونه فعالیت تحرکی در اینجا مورد قبول است و به شما کمک خواهد کرد./

منابع


تصویر:


برچسب ها
افزودن به لیست علاقه مندی ها
امتیاز
منتظر بمانید