ترک سیگار برای کمر درد خوب است
۱۳۹۱/۱۱/۱۳
تعداد بازديد:۳
ترک سیگار برای کمر درد خوب است
طبق تحقیقات سازمان جهانی بهداشت در هر ‌٨ ثانیه یک نفر در دنیا به علت استعمال دخانیات جان خود را از دست می‌دهد. تعداد سیگار بیش‌تر، مرگ‌و‌میر بیش‌ترین مصرف سیگار و افزایش مرگ‌و‌میر، ارتباط قوی وابسته به تعداد سیگار مصرفی برقرار است.سیگار همچنین تاثیر شدیدی نیز بر روی عوارض بیماری های روماتیسمی دارد.

به گزارش هلث‌دي‌نيوز، پژوهشگران مي‌گويند با توجه به اين يافته‌ها لازم است به بيماران دچار کمردرد کمک کرد تا سيگار را ترک کنند.

اين پژوهشگران ۵ هزار و ۳۰۰ بيمار دچار کمردرد را كه به علت مشکلات ستون فقرات تحت‌درمان جراحي يا غيرجراحي قرار گرفته بودند، براي ۸ ماه تحت‌نظر گرفتند.

هنگام شروع درمان، افرادي که پيش از اين سيگار را ترک کرده بودند يا هرگز سيگار نکشيده بودند، بسيار کمتر از بيماران سيگاري يا آنهايي که در طول اين بررسي سيگار را ترک کردند، كمردرد را گزارش کردند.

سيگاري‌هاي فعلي براساس همه رده‌بندي‌هاي تعيين شدت درد، نسبت به افرادي كه هرگز سيگار نكشيده بودند، درد بيشتري داشتند.

بيماراني که در طول دوره درمان سيگار را ترک کردند، نسبت به بيماراني که به سيگار کشيدن ادامه دادند بهبود بيشتري از لحاظ کاهش کمردرد داشتند.

بررسي هاي قبلي بيانگر اثر نيکوتين در افزايش درد بوده است و به گفته اين پژوهشگران ترک سيگار حين درمان جراحي يا غيرجراحي مشکل ستون فقرات به‌طور قابل‌توجهي به تسکين درد کمک مي کند.

اين پژوهشگران مي‌گويند با توجه به رابطه ميان ترک سيگار و کاهش درد در اين بيماران، لازم است براي بيماران دچار اختلال‌هاي دردناک ستون فقرات برنامه‌هاي ترک سيگار اجرا شود.

گرچه اين بررسي رابطه‌اي ميان ترک سيگار و کاهش کمردرد را نشان مي‌دهد اما رابطه سببي را ميان اين دو ثابت نمي‌کند.

پژوهش‌هاي قبلي نشان داده است ميزان سيگار کشيدن و «علايم عاطفي منفي» در بزرگسالان دچار گردن درد يا کمردرد مزمن بالاتر است و اين مساله مطرح شده است که آيا اين افراد مبتلا به درد مزمن با اين تصور که سيگار کشيدن به آنها کمک مي‌کند، به اين کار روي آورده‌اند يا نه.

سلامت

برچسب ها