نام کاربری:
کلمه عبور:
مرا به خاطر بسپار
چرا عضو شوم؟
با عضویت در سایت شما می توانید از مزایای زیر برخوردار شوید:
  • مشاوره رایگان
  • شرکت در بحث و گفتگو
  • اخذ پذیرش
  • عضویت در خبرنامه
  • ...
کاربر مهمان خوش آمدید
جستجو
خانه
مقاله
كشيدن مايع از مفصل متورم، چقدر ضرورت دارد؟
۱۳۹۱/۰۹/۲۱
تعداد بازديد:۹۵
كشيدن مايع از مفصل متورم، چقدر ضرورت دارد؟
اين باور غلط كه كشيدن مايع مفصل باعث تخريب مفصل مي‌شود، بر مبنای شنیده های غیر معتبر است، زيرا مقدار مايع مفصل طبيعي آنقدر كم است كه نمي‌توان آنرا با سرنگ خارج نمود.
Google+FacebookFacebookFacebookFacebook

اين باور غلط كه كشيدن مايع مفصل باعث تخريب مفصل مي‌شود، بر مبنای شنیده های غیر معتبر است، زيرا مقدار مايع مفصل طبيعي آنقدر كم است كه نمي‌توان آنرا با سرنگ خارج نمود. زماني كه مقدار مايع داخل مفصل به حدي برسد كه بتوان آنرا با سرنگ خارج كرد، معني آن اين است كه مايع به طور غيرطبيعي زیاد شده و در اثر بيماري در مفصل جمع شده است، و لذا باقی ماندن آن در مفصل آسیب زا است.
بيماري هاي بسياري مي­توانند سبب تجمع مايع درمفصل شوند، از جمله بيماري هاي خود ايمني مانند آرتریت روماتوئيد، بيماري هاي كريستالي مانند نقرس و يا بيماري هاي عفوني.
امروزه بررسي هاي علمي براين باورند که در تورم مفصلي حاد چنانچه مايع مفصلي خارج نشود و درمان مناسب در طي ۲۴ ساعت صورت نگيردمی تواند باعث آسيب جدي در مفصل درگیر شود. به همین دلیل متخصصان توصيه مي‌كنند که در اين­گونه موارد، پزشك با تجربه مايع مفصلي را خارج كرده و آن را براي آزمايش هاي لازم به آزمايشگاه ارسال كند. اين اقدام هم در جهت تشخيص و هم در جهت درمان داراي اهميت است.
بنابراین ضروري است که تاكيد شود در مواردي كه پزشك متخصص توصيه به كشيدن مايع مفصل می­كند، بيمار حتماً همكاري لازم را نموده و مطمئن باشد كه اين روش خطري برایش نداشته و کمک به روند تشخیص و درمان می کند.

منابع
کلینیک آنلاین روماتولوژی

کتاب آرتریت روماتوئید و بیماران


افزودن به لیست علاقه مندی ها
امتیاز
منتظر بمانید